Tämä sopimus on voimassa 7.7.2016 alkaen

Sisällysluettelo

1. Yleistä

Nämä ostoehdot ("Sopimus" alla) on sovitettu myyntiin internetissä (etäkauppa). Hulténs I Sverige AB (Yritystunnus: 556920-4836) on myyvä osapuoli. Ostavasta osapuolesta käytetään nimitystä ("Asiakas") tässä sopimuksessa. Sopimuksen ehdot on mukautettu myyntiin yli 18-vuotiaille yksityishenkilöille ja yrityksille, joiden kotipaikka on Suomessa, sekä tuotteiden myyntiin ("tuotteet" alla). Meillä asioidessasi voit helposti tehdä tilauksen sivustolla http://www.hultens.se ("Verkkosivusto" alla).

Tämän sopimuksen säännökset eivät koske ennen 13. kesäkuuta 2014 tehtyjä ostosopimuksia. Selkeyden lisäämiseksi ylätunnisteessa on päivämäärämerkintä. Jos sopimuksen ehdot ovat muuttuneet, ilmoitetaan myös päättymispäivämäärä. Jos päättymispäivämäärä on määritetty, sopimus on voimassa klo 00.00 asti päivänä, jona sopimus lakkasi olemasta voimassa. Sinulla asiakkaana on mahdollisuus hyväksyä nämä ehdot tilauksesi yhteydessä.

Tämän sopimuksen ehdot tai niiden osat, jotka poikkeavat pakottavasta lainsäädännöstä, eivät vaikuta siltä osin kun poikkeaminen ei ole asiakkaan eduksi. Tätä säännöstä sovelletaan vain, jos asiakas on yksityinen henkilö ja osto on tarkoitettu yksityiseen kulutukseen.

Nämä ostoehdot lähetetään sähköpostitse sivustolla hultens.se tehtyjen ostosten yhteydessä.

Takaisin sisällysluetteloon

2. Tilaus

Hulténs I Sverige AB:lta tilaat tuotteet helposti ja kätevästi. Tarjoamme turvalliset maksuvaihtoehdot ja varmat toimitukset. Hulténs I Sverige AB vastaanottaa tilauksesi, kun napsautat kassalla "Suorita osto" -painiketta (vaihe 1/1). Napsauttamalla "Suorita osto" -painiketta sinä asiakkaana hyväksyt myös tilauksesi maksuvastuun. Kun Hulténs I Sverige AB on vastaanottanut tilauksesi, saat sähköpostiviestin "Hulténs i Sverige AB: Uusi tilaus" tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Annamme sinulle asiakkaana myös mahdollisuuden tehdä nopea tilaus vieraskassallamme ilman, että sinun tarvitsee kirjautua sisään sivustolle http://www.hultens.se. Kun napsautat painiketta "Suorita osto", tämä sopimus astuu voimaan.

Osta turvallisesti, sinulla on oikeus muuttaa tilaustasi 
Jos muutat mielesi, sinulla on myös mahdollisuus muuttaa tilaustasi. Jos haluat muuttaa tilausta, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: support@hultens.se. Tilauksen muutoksista tulee ilmoittaa ennen tilauksen pakkaamista (käsittelyä).

Turvallinen ostaminen peruutusoikeudella 
Jos kadut ostoasi, tarjoamme sinulle mahdollisuuden peruuttaa tekemäsi tilauksen. Peruuttaaksesi tilauksen sinun tulee ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: support@hultens.se. Peruutuksesta tulee ilmoittaa ennen tilauksen pakkaamista (käsittelyä).

Takaisin sisällysluetteloon

3. Hinnat ja maksut

Hinnat ovat Ruotsin kruunuissa (SEK) sisältäen arvonlisäveron (ALV) voimassa olevassa veroluokassa. Arvonlisäveron alaisten tuotteiden arvonlisävero on 25 %. Jokaiseen tilaukseen voidaan lisätä toimituskulut, katso kohta §7. Toimitus lisätietoa sopimuksessa.

Maksu noutamattomasta lähetyksestä 
Jos et asiakkaana nouda tilaustasi sovitusti, veloitamme 195 kruunua sisältäen arvonlisäveron. Maksu on välttämätön, jotta voimme kattaa aiheutuneet toimitus- ja käsittelykulut. Huomaa, että jos et vastaanota tai nouda lähetystä, sitä ei katsota siten, että olisit ilmoittanut ostoksesi peruuttamisesta. Katso lisätietoja kohdasta §8. Peruutusoikeus ja takaisinosto alla.

Tarjoukset 
Verkkosivustolla markkinoidut tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan kuin tuotteita riittää, ellei tarjouksen yhteydessä mainita muita ehtoja.

Takaisin sisällysluetteloon

4. Tuotteet ja valikoima

Kaikki verkkosivustolla tarjottavat tuotteet sopivat käytettäviksi Ruotsin markkinoilla. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että tuotteet täyttävät ruotsalaiset ympäristövaatimukset ja turvallisuusmääräykset. Yleensä mukana toimitetaan ruotsinkieliset käyttöohjeet, jos tuotteen käyttöön niitä tarvitaan. Mahdolliset tekniset tiedot, lisävarusteiden erityisvaatimukset sekä tiedot rajoituksista ja sineteistä näkyvät kullakin tuotesivulla siinä määrin kuin se on aiheellista tai lainmukaista.

Tuotekuvien värintoisto 
Verkkosivustolla näytettävien tuotekuvien on esitettävä tuotteen väri ja muut ominaisuudet mahdollisimman realistisesti. Koska värintoisto voi vaihdella sinun asiakkaana käyttämäsi näytön tyypin mukaan, emme voi taata, että tuotteiden värit kuvastavat tarkasti näytölläsi näkemiäsi värejä.

Takaisin sisällysluetteloon

5. Maksaminen

Hulténs I Sverige AB käyttää Klarnaa (Klarna AB, yritystunnus 556737-0431) välittäjänä maksujen käsittelyssä. Laskulla maksaminen on oletusmaksuvaihtoehto, minkä lisäksi voit valita myös osamaksun Klarna-tilillä, Klarna-korttimaksun (VISA, Mastercard ja American Express) ja Klarna-suoramaksun pankkisi kautta. Ehdot ja tietoa Klarnan palveluista löydät tästä

Hulténs i Sverige AB  käyttää 3D-secure-turvaratkaisua korttimaksamiseen.

Laskulla maksaminen 
Kun maksat Klarna-laskulla, teet ostoksia turvallisesti ja vaivattomasti. Sinun ei koskaan tarvitse antaa korttitietojasi, ja maksat aina vasta sitten, kun olet vastaanottanut tuotteesi. 

-Vastaanota tuote aina ennen maksamista 
-Maksuaika – aina 14 päivää. 
-Sinun ei koskaan tarvitse antaa korttitietoja 
-Lataa laskusi osoitteesta klarna.fi 
-Mahdollisuus osamaksuun 

Laskun maksaminen on maksutonta. Mikäli maksua ei suoriteta, siihen lisätään muistutusmaksu 60,00 SEK ja viivästyskorko 25 % sekä soveltuva viitekorko. Jos maksua ei myöhemmin suoriteta, saatava voidaan luovuttaa perintäkäsittelyyn, jolloin siitä voi aiheutua ylimääräisiä perintäkuluja. Ostohetkellä suoritetaan luottokelpoisuuden tarkistus, mikä joissain tapauksissa tarkoittaa luottotietojen selvittämistä. Saat tämän jälkeen kopion luottotietojen selvittämisestä postitse. Henkilötietoja käsitellään voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Klarna käsittelee henkilötietoja asiakasanalyysin, tunnistamisen, luottovalvonnan ja markkinoinnin suorittamista varten. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallintaan. 

Osamaksu 
Maksutapa sinulle, joka haluat valita, kuinka paljon maksat kuukausittain. Mutta Klarna-tili on enemmän. Sen lisäksi, että saat aina tuotteet kotiisi ennen maksamista, keräät kaikki ostoksesi yhdelle tilille. Tämä pätee myös, jos olet tehnyt ostoksia useissa eri liikkeissä Klarna-tilin kautta. Tämä tarkoittaa yhtä laskua ostojen lukumäärästä riippumatta. 

-Vastaanota tuote aina ennen maksamista 
-Maksu alkaen SEK 50/kk tai 1/24 kokonaissummasta 
-Sinun ei koskaan tarvitse antaa korttitietoja 
-Kaikki ostoksesi kerätään yhdelle tilille ja laskulle 
-Osta nyt – maksa ensi kuun lopussa 
-Yksi 29 SEK käsittelymaksu ostojen lukumäärästä riippumatta 
-Voit maksaa koko summan kerralla milloin tahansa 

Klarna-tilin perusehdoilla 10 000 SEK oston perustamismaksu on 0 kruunua. Nykyinen vuosikorko on 19,90 %, mikä vastaa 29,22 % todellista vuosikorkoa. Ostohinta luotolla on 11 458 kruunua. Maksueriä on 12 ja kukin erä on 955 kruunua. Esimerkissä oletetaan, että maksut suoritetaan yhden vuoden aikana. Ostohetkellä suoritetaan luottokelpoisuuden tarkistus, mikä joissain tapauksissa tarkoittaa luottotietojen selvittämistä. Saat tämän jälkeen kopion luottotietojen selvittämisestä postitse. Yleiset ehdot löydät täältä. Löydät standardisoidut eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä

Korttimaksu 
Klarna-korttimaksulla voit maksaa VISA-, Mastercard- ja American Express -korteilla. Korttia veloitetaan tilauksen yhteydessä. Klarna hallinnoi korttitietoja ja on valtuutettu PCI DSS -sertifioinnilla, mikä takaa asiakkaan korttitietojen välittämisen ja säilyttämisen turvallisesti salatussa muodossa. 

Suoramaksu (Pankki) 
Klarnan suoramaksulla voit maksaa suoraan pankkitililtäsi. Klarna siirtää ja suojaa tietosi turvallisesti salatussa muodossa kommunikoidessaan pankin kanssa. Suoramaksua varten sinun asiakkaana tulee pystyä kirjautumaan sisään ja tunnistautumaan pankissasi. Kun olet kirjautunut sisään ja hyväksynyt ostoksen pankissasi, maksu on suoritettu. 

Takaisin sisällysluetteloon

6. Täytäntöönpano

Hulténs I Sverige AB aloittaa tämän sopimuksen täytäntöönpanon, kun napsautat kassalla "Suorita osto" -painiketta. Hulténs I Sverige AB on täyttänyt osansa tästä sopimuksesta, kun olet vastaanottanut tilatut tuotteet kokonaisuudessaan haltuusi. Olet asiakkaana täyttänyt osasi tästä sopimuksesta, kun olet suorittanut täyden maksun ja vastaanottanut tilattujen tuotteiden toimituksen sovitulla tavalla.

Takaisin sisällysluetteloon

7. Toimitus

Tuotteet toimitetaan suoraan tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi osoitteeseen, tai vaihtoehtoisesti noutopisteeseen yhteistyössä logistiikkakumppaneidemme kanssa. Tarjoamme myös tilattujen tuotteiden noudon suoraan myymälästä. Hulténs I Sverige AB lähettää tilauksia arkipäivinä pois lukien arkipyhät. 

Varastotilanne kertoo, onko tuotetta varastossa tilaushetkellä. Yleiset toimitusajat on kerrottu alla. Mikäli tilauksessa on eri toimitusmuotoja sisältäviä tuotteita, toimitusaika on sama kuin pisimmän toimitusmuodon tuotteella. 
 

Rahtikustannukset:

Tilauksen kokonaistoimituskulut näkyvät kassalla:

-Rahtikustannukset DHL:n noutopisteeseen lähetettävälle paketille ovat 65–185 SEK sisältäen ALV:n.
-Rahtikustannukset kotiovelle toimitettuna ovat 250–995 SEK sisältäen ALV:n.
 

Toimitusaika:

Mikäli alla mainitut toimitusajat eivät koske ostoa ja toimitusaikaa ei ole erikseen sovittu tämän sopimuksen ulkopuolella, Hulténs I Sverige AB sitoutuu suorittamaan toimituksen ilman aiheetonta viivytystä, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa sopimuksen solmimisesta. Mikäli asiakkaan on maksettava ennakkoon, Hulténs I Sverige AB pidättää itsellään oikeuden odottaa saavansa maksun ennen toimituksen alkamista.

Saat ilmoituksen, kun voit noutaa paketin noutopiste. Jos olet valinnut tekstiviesti-ilmoituksen, saat ilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa noutopisteestä. DHL:n jakelupisteeseen lähetettävät paketit tulee noutaa 14 päivän kuluessa ilmoituspäivästä. Noutamattomat lähetykset palautetaan Hulténs I Sverige AB:lle, jonka jälkeen sinulta asiakkaana veloitetaan palautusmaksu 195 kruunua sisältäen arvonlisäveron. DHL:n toimituspisteeseen lähetettävä paketti on jäljitettävä toimitusvaihtoehto.

Kotiinkuljetus yhteistyössä DHL:n kanssa (Standarditoimitus) 
Kotiinkuljetus toimitetaan 3–7 arkipäivän sisällä (ei arkipyhinä) tilauspäivästä Hulténs I Sverige AB:n varastosta. Kotiinkuljetus toimitetaan kotiovelle, kaksi toimitusyritystä sisältyy hintaan. Ylimääräisistä toimitusyrityksistä saatetaan periä maksu, joten ota aina yhteyttä DHL:ään, jos et voi vastaanottaa lähetystä sovittuna aikana. Kotiinkuljetus, jota ei voitu toimittaa, palautetaan Hulténs I Sverige AB:lle, jolloin sinulta asiakkaana veloitetaan palautusmaksu 195 kruunua sisältäen arvonlisäveron. Kotiinkuljetus on jäljitettävä toimitusvaihtoehto.

Nouto liikkeestä 
Tilaus myymälästä voidaan noutaa yhden päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Tuotteet luovutetaan sinulle esittäessäsi Hultens i Sverige AB:n tilausvahvistuksen: Uusi tilaus.

Nouto liikkeestä 
Tilaus myymälästä voidaan noutaa yhden päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Tuotteet luovutetaan sinulle esittäessäsi Hultens i Sverige AB:n tilausvahvistuksen: Uusi tilaus.

Toimitus maaseudun postituslinjoille ja saaristoon 
Jos toimitusosoitteesi on maaseudun postituslinjoilla tai saaristossa ilman normaaleja siltayhteyksiä, toimitusaika saattaa pidentyä 2–5 arkipäivällä (pois lukien arkipyhät).

Toimitusviive 
Toimituksen viivästyessä sinulla asiakkaana on oikeus purkaa tämä sopimus maksutta.

Mikäli osto kohdistuu asiakkaan toiveiden mukaan muunneltavaan, valmistettavaan tai erityisesti hankittavaan tuotteeseen eikä Hulténs I Sverige AB voi ottaa tuotetta takaisin ilman merkittävää menetystä, asiakkaalla on oikeus peruuttaa osto ainoastaan, jos viivästys olennaisesti estää oston tarkoituksen ja Hulténs I Sverige AB on ymmärtänyt tai sen olisi pitänyt ymmärtää tämä.

Kuljetusvauriot 
Vastuu lähetyksestä siirtyy sinulle asiakkaana, kun se on toimitettu sinulle. Tämä tarkoittaa, että Hulténs I Sverige AB on vastuussa kuljetusvaurioista, kunnes lähetys on saapunut sinulle.

Epätäydellinen lähetys

Jos et ole saanut kaikkia tilauksesi tuotteita, siitä tulee ilmoittaa 30 päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.

Takaisin sisällysluetteloon

8. Peruutusoikeus ja takaisinosto

 

Peruutusoikeus 
Asiakkaalla, joka tekee tämän sopimuksen yksityishenkilönä, on oikeus irtisanoa sopimus etäsopimuksista ja toimitilojen ulkopuolisista sopimuksista annetun lain (2005:59) mukaisesti. (Ruotsi) Peruutusoikeus ei koske asiakkaita, jotka ovat tehneet tämän sopimuksen elinkeinonharjoittajana. Peruutusoikeus on voimassa 14 päivää (peruutusaika). Aika lasketaan päivästä, jona sinä asiakkaana olet vastaanottanut toimituksen. Peruutusoikeus antaa asiakkaalle oikeuden tarkastaa tavarat ja palauttaa ne, jos asiakas katuu ostosta. Kun asiakas on katunut ostostaan, hänellä on oikeus saada takaisin maksamansa summa, mikäli asiakas ei ole käyttänyt tuotteita enemmän kuin on tarpeen niiden tutkimiseksi. Peruutusoikeutta käyttäessään asiakkaan tulee ilmoittaa asiasta Hulténs I Sverige AB:lle ja palauttaa sen jälkeen kaikki tilauksen sisältämät tuotteet Hulténs I Sverige AB:lle ilman aiheetonta viivytystä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa. Palautustapauksessa asiakkaan tulee itse maksaa palautuksen toimituskulut. 

Kun asiakas on ilmoittanut käyttävänsä peruutusoikeuttaan, Hulténs I Sverige AB palauttaa rahat ilman aiheetonta viivytystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa, mikäli Hulténs I Sverige AB on vastaanottanut asiakkaan palauttamat tuotteet tai jos asiakas on vaihtoehtoisesti toimittanut todistuksen tuotteiden palauttamisesta. Hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jota asiakas käytti maksaessaan, siinä määrin kuin se on teknisesti mahdollista. Hyvityksestä voidaan tehdä mahdolliset arvonalennusvähennykset ja kuljetusvähennys, jos asiakas on valinnut muun vaihtoehdon kuin standarditoimitus. Mikäli tilaus on tehty laskua vastaan, jota ei ole vielä maksettu, lasku peruutetaan. Mikäli sinä asiakkaana palautat vähemmän tuotteita kuin mitä tilaus sisältää, hyvitetään vain palauttamiesi tuotteiden arvo. 

Arvonalennusvähennys peruutusoikeutta käytettäessä 
Jos asiakas on käsitellyt tuotteita enemmän kuin on tarpeen niiden tutkimiseksi ja käsittely on aiheuttanut tuotteiden arvon alenemisen. Tuotteiden arvo voi laskea esimerkiksi kulumisen myötä. Näissä tapauksissa asiakas on velvollinen korvaamaan Hulténs I Sverige AB:lle kohtuullisen arvon alenemisen. Hulténs I Sverige AB tekee markkinaperusteisen arvion todellisesta arvon alenemisesta kussakin tapauksessa. Alla mainitut vähennystasot ovat vain esimerkkejä laskentaperusteista, joita käytetään arvon alenemisen laskennassa. Hulténs I Sverige AB:n arvio perustuu aina kokonaisvaltaiseen näkökulmaan.

Taso 1. - Jos tuotteessa on vähäistä kulumista tai heikkenemistä, kuten pieni naarmu:
10 % arvonalennusvähennys.

Taso 2. -Jos tuotteessa on huomattavaa kulumista tai heikkenemistä, kuten ilmeisiä naarmuja tai vaurioita:
30 % arvonalennusvähennys.

Taso 3. -Jos tuotteessa ilmenee vaurioita, jotka vaikuttavat tuotteen toimivuuteen:
50 % arvonalennusvähennys.

Taso 4. -Jos tuotteessa on vakavia vaurioita ja/tai tuotteen huomattavaa kulumista tai heikkenemistä:
60 % arvonalennusvähennys.

Taso 5. -Jos tuote on sellaisessa kunnossa, että sen katsotaan olevan myyntikelvoton tai korjaus ei ole taloudellisesti perusteltua:
100 % arvonalennusvähennys.

Tuotepakkauksen vaurioituminen 
Jos tuotteen pakkaus puuttuu tai siinä on sellaisia ​vaurioita, ettei sitä voida käyttää uudelleen:
10 % arvonalennusvähennys. 

Tietyt tuotteet on vapautettu peruutusoikeudesta etäsopimuksista ja toimitilojen ulkopuolisista sopimuksista annetun lain (2005:59) tuella. 
-Tuotteet, jotka on valmistettu tai muutettu nimenomaan asiakkaan pyynnöstä tai jotka ovat muuten saaneet erikoispiirteitä. 
-Tuotteet, jotka ovat vaarassa tuhoutua, kulua tai huonontua merkittävästi harkinta-ajan aikana. 
-Sinetöidyt hygieniatuotteet, jotka ovat terveydellisistä tai hygieniasyistä vaarassa ja joista asiakas on rikkonut sinetin. 

Peruutusoikeuden menettely 
Käytä alla olevia yhteystietoja ilmoittaaksesi Hulténs I Sverige AB:lle, että haluat peruuttaa oston. Seuraavaa lomaketta voidaan käyttää myös peruutusoikeudesta ilmoittamisen mallina. Napsauta tästä päästäksesi lomakkeeseen.

Yhteystiedot 
Hulténs I Sverige AB 
Meteorvägen 4 
24534 Staffanstorp 
Sähköposti: support@hultens.se 

30 päivän avokauppa 
Avokauppaa tarjotaan 30 päivän ajan siitä, kun tuote on toimitettu sinulle. Avokaupan voimassaoloaikana Hulténs I Sverige AB ostaa tuotteita takaisin hintaan, jonka olet maksanut tuotteista, pois lukien asiakkaalle kuuluvat toimituskulut. Avokauppaa käytettäessä asiakas on vastuussa palautuskulujen maksamisesta. Hulténs I Sverige AB ei korvaa muista suoritetuista palveluista aiheutuneita kustannuksia. 

Avokauppaa koskevat seuraavat ehdot: 
-Tuotteen tulee olla käyttämätön ja vahingoittumaton. 
-Mahdollista tuotteen kokoamista ei saa olla tapahtunut. 
-Alkuperäisen pakkauksen tulee olla vahingoittumaton. 

Avokaupan käyttö 
Jos haluat käyttää avokauppaa, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: support@hultens.se.

14 päivän vaihto-oikeus 
Sinulla on oikeus vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa tuotteen toimittamisesta sinulle. Vaihdon yhteydessä hyvitämme palauttamiesi tuotteiden arvon, mukaan lukien Hulténs I Sverige AB:lle mahdollisesti maksamasi toimituskulut. Takaisinostettujen tuotteiden hyvitys maksetaan niiden tuotteiden arvoa vastaan, jotka tilaat vaihto-oikeuden käyttämisen yhteydessä. Mikäli vaihdon yhteydessä tilaamiesi tuotteiden arvo ylittää hyvityksesi, sinun tulee maksaa erotus Hulténs I Sverige AB:lle. Mikäli takaisinostettujen tuotteiden arvo ylittää vaihdon yhteydessä tilattujen tuotteiden arvon, voit käyttää erotuksen hyvityksenä seuraavan ostosi yhteydessä Hulténs I Sverige AB:lla. Kun palautat tuotteita vaihdon yhteydessä, sinun asiakkaana tulee maksaa itse palautuksen toimituskulut. 

Seuraavat ehdot koskevat vaihtoa: 
-Tuotteen tulee olla käyttämätön ja vahingoittumaton. 
-Mahdollista tuotteen kokoamista ei saa olla tapahtunut. 
-Alkuperäisen pakkauksen tulee olla vahingoittumaton. 

Vaihto-oikeuden käyttö 
Jos haluat vaihtaa tuotteita, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: support@hultens.se.

Tuotteiden palautus 
Katso kohta §10. Palautukset alta löydät tietoja palautusmenettelystä tuotteita palautettaessa.

 

Takaisin sisällysluetteloon

9. Reklamaatio ja takuu

Reklamaatio-oikeus 
Asiakkaalla, joka on ostanut tuotteen yksityishenkilönä, on oikeus reklamoida tuotteesta, jos se on Ruotsin kuluttajan ostolain (1990:932) ja kuluttajapalvelulain (1985:716) mukaisesti virheellinen. Reklamaatio-oikeus kattaa alkuperäiset viat ja on voimassa kolme vuotta siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen. Reklamaatio-oikeus kattaa myös viat, jotka ovat syntyneet tuotteen asiakkaalle kuljettamisen aikana. (katso alta Reklamaatio kuljetusvaurioista). Vialliseksi voidaan katsoa myös tuote, joka poikkeaa asiakkaan ja Hulténs I Sverige AB:n välillä sovitusta tai on muulla tavoin virheellinen. Vikoja, jotka ovat syntyneet asiakkaan aiheuttamasta vahingosta, ei pidetä alkuperäisinä vikoina. 

Mikäli asiakas reklamoi viallisesta tuotteesta kuuden kuukauden jälkeen siitä, kun asiakas on saanut tuotteen haltuunsa, on asiakkaalla myös velvollisuus todistaa, että tuotteessa oleva vika on ollut alkuperäinen. Hulténs I Sverige AB suosittelee siksi aina tuotteiden tarkastamista niiden vastaanottamisen yhteydessä ja ilmoittamaan mahdollisista virheistä heti, kun ne havaitaan. Virheellisen tuotteen reklamaation yhteydessä sinulla asiakkaana on ensisijaisesti oikeus saada vika korjattua tai vaihtoehtoisesti virheetön tuote. Joissakin tapauksissa sinulla on myös oikeus purkaa sopimus ja saada takaisin maksamasi summa. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä asiakkaalle on korvattava reklamaatiosta mahdollisesti aiheutuneet kulut. Hulténs I Sverige AB:n tulee esimerkiksi korvata virheellisen tuotteen palautuskustannukset. Huomaa, että sinun asiakkaana tulee minimoida niin paljon kuin mahdollista tuotteen virheellisyydestä aiheutuvat kustannukset. Reklamaatiotapauksessa kummankin osapuolen on palautettava vastaanottamansa ilman aiheetonta viivytystä. Jos Hulténs I Sverige AB tekee uudelleentoimituksen, asiakkaalla on oikeus pitää virheellinen tuote hallussaan, kunnes hän on vastaanottanut virheettömän tuotteen. 

Yhteystiedot reklamaatioasioissa 
Sähköposti: support@hultens.se.

Reklamaatioehdot elinkeinonharjoittajille 
Mikäli tuote poikkeaa siitä, mitä asiakkaan ja Hulténs I Sverige AB:n välillä on sovittu tai siinä on muuten Hulténs I Sverige AB:n vastuulla olevia virheitä, asiakkaalla on oikeus saada virhe ensisijaisesti oikaistuksi ja vaihdettua tuote toiseen Hulténs I Sverige AB:n kustannuksella. Oikeus reklamaatioon pätee vain, jos virhe on alkuperäinen. Hulténs I Sverige AB:n vastuu rajoittuu virheellisen tuotteen arvoon. Tuotteen virheistä tulee ilmoittaa 14 päivän kuluessa toimituksesta ottamalla yhteyttä Hulténs I Sverige AB:hen sähköpostitse osoitteeseen support@hultens.se.

Erityisehdot elinkeinonharjoittajille: 
-Tuotteen asennusta ei saa olla tehty sen jälkeen, kun virhe havaittiin. 
-Alkuperäinen pakkaus on säilytettävä ja pidettävä vahingoittumattomana. 

Osta turvallisesti takuulla 
Kaikki tuotteet kuuluvat takuun piiriin näissä ostoehdoissa olevien reklamaatioehtojen lisäksi. Lue lisää takuuehdoistamme täältä

Palautus reklamaatio- tai takuuasioissa 
Jos haluat palauttaa virheellisiä tuotteita tai materiaaleja, katso kohta §10. Palautukset.

Reklamaatio kuljetusvaurioista

Jos tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen support@hultens.se

Onko tuotteesi viallinen?

Kaksi kuukautta on kohtuullinen aika tilattujen tuotteiden virheiden/vaurioiden havaitsemiseen.

 

Takaisin sisällysluetteloon

10. Palautukset

Palautettaessa tuotteita tai materiaaleja Hulténs I Sverige AB:lle tuotteet on pakattava siten, että ne ovat suojattuina kuljetuksen aikana. Hulténs I Sverige AB suosittelee siksi, että pakkaat tuotteet aina samalla tavalla ja samassa pakkauksessa kuin silloin, kun tuotteet toimitettiin sinulle. Mikäli pakkaat tai suojaat tuotteet huonosti ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana Hulténs I Sverige AB:lle, sinä asiakkaana olet myös vastuussa vahingosta. 

Kun palautat tuotteita Hulténs I Sverige AB:lle, olet vastuussa siitä, että tuotteet saapuvat Hulténs I Sverige AB:lle vahingoittumattomina. Hulténs I Sverige AB suosittelee asiakasta käyttämään jäljitettävää toimitusta palautuksen yhteydessä.

Palautusohjeet 
Ohjeet palautusmenettelystä toimitetaan jokaisen lähetyksen mukana. Jos nämä puuttuvat, pyydämme ottamaan meihin yhteyttä. 

Hyvitykset 
Hulténs I Sverige AB palauttaa rahat ilman aiheetonta viivytystä peruutusoikeuden ja avokaupan hyödyntämisen yhteydessä tai jos reklamaatioasiassa on päätetty hyvityksestä.

Palautuskulut:

Sinä asiakkaana olet aina vastuussa palautuksen toimituskuluista.

Ota yhteyttä osoitteeseen support@hultens.se saadaksesi selville palautuskustannukset. Vaihtoehtoisesti ota yhteyttä kuljetusliikkeeseen ja kerro tuotteen paino ja mitat.

Takaisin sisällysluetteloon

11. Varaus

Omistuksenpidätys 
Kaikkia tuotteita koskee omistuksenpidätys, kunnes asiakas on täyttänyt tästä sopimuksesta johtuvat velvoitteensa. Tämä tarkoittaa, että omistusoikeus siirtyy asiakkaalle sen yhteydessä, kun asiakas täyttää sopimuksesta johtuvat velvoitteensa. Asiakkaalla ei siis ole r&aum